NEI TIL NEDLEGGELSE AV BRYGGERIET SARPSBORG NATTKLUBB OG BAR! - underskrift.no
underskrift.no

NEI TIL NEDLEGGELSE AV BRYGGERIET SARPSBORG NATTKLUBB OG BAR!

Politikk - Lokal

Østfold

Til: Sarpsborg Kommune

NEI TIL NEDLEGGELSE AV BRYGGERIET SARPSBORG NATTKLUBB OG BAR!!!

Vi er sterkt imot nedleggelse av Bryggeriet Sarpsborg, dette er det eneste utestedet Sarpsborg har som personer mellom 18-20 kan gå til. De fleste ungdom i Sarpsborg tilbringer sine fredager og lørdager på denne nattklubben. De har blitt midlertidig stengt for en måned siden, og etter det åpnet igjen 16.mai har det vært store forbedringer der, etter dette har de hatt åpent 5 ganger med 16.mai. Men det ser ut til at Sarpsborg Kommune gjør alt for å finne nye grunner hele tiden for å stenge Bryggeriet, noe de fleste ungdommer i denne byen syntes er ganske trist. Siden Bryggeriet har forbedret seg så godt som de har gjort på disse fem gangen, syntes vi de skal få lengre tid på å gjøre det enda bedre, så kan alle få se hvor godt de jobber med problemene de får på seg. Hva mener Kommunen alle 18 og 19 åringene skal gjøre spesielt på fredager da, dra til Fr.stad for å gå på byen, skal Kommunen lage gratis skyss til alle som vil dit, og passe på at alle kommer seg trygt hjem i helgene, det skulle vi likt å sett! Det virker som Kommunen lager svarte hull i alle utesteder som kommer til Sarpsborg for de som er fra 18-20 år, og bare for at de gamle stedene har hatt mye negativitet skal ikke det gå utover Bryggeriet som faktisk har gjort byen veldig positiv. Alle utesteder har problemer samme hvilken by det er, men det virker som Sarpsborg Kommune legger størst vekt på problemene som oppstår på Bryggeriet. Uansett hvilket utested du kommer på, følger med bråk, falsk legitimasjon og rus, alle kan ikke like alle, og rus er noe som blir mer og mer dratt opp. Men det er ikke noe som gir det noen grunn til å legge ned Bryggeriet av den grunn. Vi er sterkt imot dette, og ønsker å se at Kommunen og Politiet ser til fra ungdommens ståsted også!