Bevar Nadderuds nærmiljø. Stopp Nadderud Arena Hall.

Til: Planutvalget i Bærum Kommune.

Aksjon for bevaring av Nadderud's natur og nærmiljø. Stopp utbygging av Nadderud Arena Hall og ny kunstgressbane med flomlys.

Ingen kan være imot idretten og det den gjør for barna våre. Men når den organiserte idrettens utbyggingsønsker går på bekostning av vårt nærmiljø og oppvekstmiljøet for våre barn, er det på tide å trekke i bremsen. Det planlegges nå en ny stor håndballhall (flerbrukshall med to fulle håndballbaner og plass til 2300 tilskuere) på den gamle Bekkestuabanen (fotballbanen med gress mellom Nadderudhallen og Bekkestua skole). Ved siden av kommer enda en ny kunstgressbane (44 x 64 m) med flomlys.

Anleggenes størrelse, manglende interesse for å utrede alternativer (Bærums Idrettspark på Rud), økonomi (100 mill kr i investeringer) og ikke minst den ytterligere trafikk- og parkeringsbelastning det medfører (+ 500 biler), gjør at vi sier stopp nå !
Byggingen av Nadderud Arena Hall må stoppes - vi må bevare de grønne lunger og det nærmiljø som er igjen på Nadderud, til glede for våre barn, turgåere og mosjonister og vi som bor i nærområdet.