Krav om endring av ekskluderende regel i barneidretten

Til: Håndballforbundet

Jeg heter Viktoria og går i 6 klasse på barneskolen. Jeg liker å spille håndball, men mest av alt liker jeg å være sammen med vennene i klassen min. De går på håndball. Så da ville jo jeg også det sånn at vi kan være sammen og gjøre noe sunt og gøy på fritiden. Men jeg får ikke lov av Håndballforbundet. De andre i klassen er nemlig født i år 2000. Det er ikke jeg. Jeg ble født 18 dager for "tidlig". Jeg er født 12. desember 1999. Treneren min sier at jeg kan få være med å trene men jeg får ikke lov til å delta på kamper og turneringer. Da må jeg heller begynne å spille sammen med de i 7. klasse. Dette synes jeg er skikkelig urettferdig. Jeg er rett og slett ikke velkommen i noe som skulle være så inkluderende. Hvis du er enig i at det er urettferdig at jeg skal bli ekskludert fra å delta på barneidrett som et fritidstilbud sammen med mine venner så skriv under her. Kanskje vi da kan få Håndballforbundet til å endre regelen om at lagene skal være årstall fordelt til at lagene skal være klassetrinn fordelt. Takk!