Ja til IKEA i Vestby

Til: Innbyggere i Vestby og Follo

JA TIL IKEA VESTBY!

Vestby Næringsselskap har over lang tid jobbet hardt for å tiltrekke seg store bedrifter til «lille» Vestby. Nå har de også klart å få giganten IKEA til å ville etablere seg i kommunen vår. Næringsselskap, kommunestyre, politikere (de fleste) er svært positive til etableringen. IKEA I Vestby vil føre til flere arbeidsplasser, økte skatteinntekter for kommunen, flere besøkende i sentrum, økt vekst for lokalt næringsliv. Likevel er det enkelte stemmer som sier at Vestby bør forbli en landbrukskommune uten denne typen bedrifter. At matjord på ingen måte kan gjøres om til næring.

Ingenting er per dags dato avgjort i denne saken, men likevel føler jeg det viktig å starte ett opprop slik at myndighetene tydelig kan se hva innbyggerne i Vestby og områdene rundt faktisk ønsker seg. Ved å signere dette oppropet sier du klart ifra til de som bestemmer at du ønsker IKEA og en hver annen bedrift som ønsker å etablere seg i kommunen vår hjertelig velkommen.