Innbyggerinitiativ for Økotaxi

Til: Oslo Bystyre

Støtt lanseringen av Økotaxi i Oslo !!!
Økotaxi er et nytt miljøbesparende lavpriskonsept for taxi som trenger din underskrift for å kunne bli realisert i Oslo

Oslo er mer enn moden for små, grønne og urbane taxier som tilbyr faste lave priser døgnet rundt.
Allltid kr. 99, fra A til B innefor Ring 2 og som minstepris og generelt lavere priser..
Er dette noe du kan tenke deg og støtte?

Økotaxi søkte Oslo kommune om konsesjon allerede i 2006. Det har nå gått fem og et halvt år uten at vi fått svar!
Vi ønsker nå å fremme vår konsesjonssøknad for Bystyret i Oslo som et innbyggerinitiativ, slik at de kan gi oss et endelig svar.
Dette forder imidlertid din underskrift med navn og adresse - og at du er registert som innbygger i Oslo.

Økotaxi skal:
tilby faste, rimelige og lettfattelige priser, uten dagens ulike og mange takstnivåer avhengig av tid og sted. Prisstrategien skal være basert på taksameterpriser som ligger 10 – 35 prosent under dagens rimeligste alternativ, samt nisjer og fastprismodeller. Kr. 99,- fra A til B innenfor Ring 2 og som minstepris vil utgjøre et av våre tilbud.

Økotaxi skal fremstå som positive, kundevennlige og bidra med kampanjer for å tiltrekke kunder. Vi skal tilby rabatter til ulike målgrupper som f.eks. studenter, enslige jenter og til trafikanter som har kjøpt månedskort for kollektivtransport.
Økotaxi skal ha fokus på HR, rekruttering, opplæring og sikkerhet. Vi skal sørge for at sjåførene har en anstendig provisjon. Vi har som mål å rekruttere flere kvinner og etnisk norske sjåfører, for å speile sammensetningen i samfunnet og bedre arbeidsmiljøet.

Vi er grønne, vi har et enkelt budskap, vi er enhetlige og vi skiller oss ut. Vi har vært klare til å lansere Økotaxi i over fem år allerede. Hjelp oss i kampen om å få slippe til i Oslo nå ved å gi oss din underskrift..

Bystyret plikter å ta stilling til et forslag, dersom minst 300 i Oslo kommune står bak forslaget med sine underskrifter. Målet med å fremme et innbyggerinitiativ for Økotaxi er at vi har holdt på i over 5 år og vært en kasteball mellom ulike byråkratiske og politiske instanser i alle disse årene uten å få noe svar...