Folkeaksjonen, strømmen er vår!

Til: Staten og Energimafiaen i fellesskap

Folkeaksjonen, strømmen er vår!

Årlig strømproduksjon i Norge:

Norway, Svlbd. J.Myn.Isl. 2007 MILLION KWH 137,471.00
Norway, Svlbd. J.Myn.Isl. 2006 MILLION KWH 121,580.00
Norway, Svlbd. J.Myn.Isl. 2005 MILLION KWH 138,005.00

Kilde:FN

Dette utgjør rundt av 30 000 KWH pr. borger pr. år

Jeg har ombestemt med i forbindelse med å støtte lovbestemt 25 øre kilowatten og ønsker nå heller å gå for at alle Norske borgere skal få sin andel minus 25 % til produksjon, vedlikehold og videreutvikling gratis, vi eier jo tross alt naturresursene sammen.

Vi kan da velge å bruke våre 22 000 KWH selv eller selge dem videre til høystbydende. Dette konseptet har flere fordeler enn konseptet om lovbestemt 25 øre kilowatten.

Hvorfor?

Vi ønsker å stimulere til lavt energiforbruk - dette konseptet vil fremme dette fordi alle ønsker å selge mest mulig av sin andel.

Vi ønsker å styrke familien - Familier vil ha enda større fordeler av dette i og med at hvert husstandsmedlem har 22 000 KWH til disposisjon årlig og en familie trenger ikke å bruke proporsjonalt mer strøm enn en enslig. Det vil altså lønne seg å være en familie. En familie på 5 vil ha 110 000 KWH pr år til disposisjon og vil kunne ha betydelige husstands biinntekter inntekter. ved siden av sitt arbeide på denne måte, deler av dette vil de nok også investere i strømbesparende tiltak for å øke sin fremtidige inntjening.

Vi ønsker et bedre strømnett og større produksjon og ren fornybar norsk vannkraft - Dette konseptet vil stimulere energi selskapene til å effektivisere produksjonen og derved forbedre miljøet i Europa i og med at både dem og vi da alle kan selge deler av vår andel til høystbydende. Energiselskapene vil ikke lenger vasse i penger og naken kvinne lærer og spinne sier ordtaket, de vil altså aktivt jobbe for å effektivisere og modernisere strømproduksjon og nett for å øke sin egen inntjening i og med at de er grådige.

Vi ønsker en rettferdig fordeling av fellesgodene - Mer rettferdig enn dette konseptet an det neppe bli.

Det eneste vi må lovfeste er at alle nye kraftledninger må legges underjordisk/undersjøisk i all fremtid, vi trenger ikke å lovfeste fyllingsgrad heller i og med at Energiselskapene uansett ikke vil ha mulighet til å selge mer enn 25 % av kraften utenlands, ellers vil de jo bli fengslet for underslag samt gjøre det til en konsesjons krav at alle Norske borge skal ha rett til moderne strømforsyning hjem til seg selv betalt av de 25 % vi betaler for selskapene for å produsere og levere strøm.

I tillegg må all tilleggs-beskatting fjernes og vi skatter kun av inntektene for det vi selger i form av moms.

Alle vil vinne på dette, bortsett fra energimafiaen da, selv regjeringen vil få inn mer skattemidler i og med at kjøpekraften til hver enkelt øker og næringslivet derved blir stimulert.

Denne aksjonen har en Facebook gruppe på http://www.facebook.com/home.php?sk=group_187048944673907
Og en Facebook Demonstrasjon gruppe på http://www.facebook.com/event.php?eid=102291686532053