Vi ønsker at NRK og Hurtigruten ASA satser på fremtidige livesendinger fra hurtigruten fast!

Til: NRK Norsk Rikskringkasting

Mange fulgte med på NRK2 når M/S Nordnorge startet sin seilas fra Bergen til Kirkenes. Denne sendingen var direktesendt og pågikk fra 16 - 24 Juni 2011. NRK satt igjen med enorme seertall både på TV og streaming via internett. Dette unner vi dem alt det er verdt!

Det som var spesielt med hele seilasen er hvordan det Norske folk hadde glede av et slikt engasjement fra NRK og Hurtigruten ASA. Det er ingen tvil - de har knytt oss sterkere sammen som en nasjon. Vi har alle lært hverandre og kjenne, og hvor faktisk glad vi er i et slikt nasjonalromantisk fartøy som de hvite, svarte og røde hurtigrutene.

Mange uttrykte avslutningen på direktesendingen i Kirkenes med stor sorg. Og det skal jeg være helt enig i. For nå vet vi ikke noe om NRK har tenkt å satse langsiktig på direktesendte hurtigruteturer. MANGE har meldt sine ønsker på sosiale kanaler som Facebook, Twitter, MSN osv. De ønsker seg rett og slett at NRK gjør hurtigruten som FAST innhold i sitt program!

Om de ikke er interessert i å gjøre dette hvert år, så hvorfor ikke hvert andre år? Eller hvert femte? Dette er noe NRK skulle tatt tak i og vurdert. Når det sitter hundretusenvis med nordmenn og skriver at de gladelig betaler lisensregninga som takk for slik kvalitetsunderholdning, så er det kvalitet NRK har gitt oss i samarbeid med Hurtigruten.

Setter du navnet ditt på denne listen - så er du enig i at NRK BØR satse på dette som en fast tradisjon på riksdekkende TV!

Takker for alle som deltar!
Listen skal i jevne mellomrom oversendes NRK som et bevis på at folk VIL HA MER HURTIGRUTE PÅ TV!!! :D