NRK Aktivum må gi ut "Hurtigruten minutt for minutt" på DVD og Blu-Ray!

Til: NRK Aktivum

NRKs maratonsending "Hurtigruten minutt for minutt" har gått fra å være en snedig idé til å bli en historisk mediebegivenhet og en folkefest, med seertallsrekorder og - gjennom sosiale medier - en interaksjon blant det norske folk som man sjelden (om noen gang) tidligere har sett.

NRK Beta skriver i sin FAQ om produksjonen at: "We guess NRK Aktivum (the company handling NRK’s DVD editions) maybe won’t be making a 30 DVD/BluRay set from the trip". Selv om sendingen også i overskuelig fremtid etter sendingen kan streames via NRKs nettsider, bør NRK Aktivum kjenne sin besøkelsestid, og i kjølvannet av suksessen gi det norske folk muligheten til enda en bit av "eierskap" i denne historiske folkefesten - og muligheten til å kunne gjennoppleve et stort stykke Norgeshistorie uten å måtte være avhengig av internettoppkobling med tilstrekkelig båndbredde, eller andre mulige tekniske utfordringer. En slik utgivelse vil nødvendigvis bli en kostbar affære, men med den enorme suksessen prosjektet har hatt må definitivt også kunne sees på som en særdeles lovende markedsundersøkelse av kundegrunnlaget!

Gjennom denne underskriftskampanjen ønsker vi å gjøre NRK Aktivum oppmerksomme på hva det norske folk vil ha, og be dem gi oss Hurtigruten minutt for minutt på DVD og Blu-Ray!

Signeres av: Det norske folk