Få slutt på dyre bensinpriser! Skriv under!

Til: Staten

Nå kommer bensinprisen bare høyere og høyere, og det virker ikke med det første at den skal stoppe! Med den raske oppgangen prisen har nå er det ikke lenge til det norske folk må ut med 20kr pr.liter bensin, og for de fleste er dette en pris de ikke har råd til! Staten snakker ofte om å få til et bedre kollektivt tilbud til folk, men selv om de fleste kollektive transport midlene har drivstoff avtaler kommer prisen pr.liter til å være så høy at busser og slikt må ta høyere billettpris folk ikke ønsker å betale.

Det har fra tidligere tider vært snakket om transportnæringens dårlige lønn, så vidt jeg vet så har dette gått noe opp i det siste, men siden prisen på drivstoff stiger så jevnt må lastebileiere stramme inn lønn for å kunne fylle drivstoff. Hva har staten tenkt å gjøre om store deler av varetransporten på vei stopper opp på grunn av for dyrt drivstoff?

Det er blitt opprettet en gruppe på facebook der folk blir oppfordret til å boikotte statoilstasjoner for å presse prisen ned, er for dette. Facebook grupper har greid store ting før, men dette kan bli hardt!

Denne underskriftskampanjen er til støtte for facebook gruppen og ønsker så mange underskrifter som over hodet mulig! kanskje hjelper det også, hvem vet?

Takk.