Ja til barneavdeling i Øst Finnmark

Til: Staten, Helsenorge

Kirkenes skal få nytt sykehus og i den anledning kan vi si vårt ønske om at det er på tide å få en barneavdeling. Det er altfor store avstander i Finnmark til å ha kun en avdeling. Både vær og av økonomiske årsaker burde det være en barneavdeling som er plassert i Kirkenes. Ikke kun for Sør-Varangers befolkning, men også Vadsø, Vardø, Tana - andre steder, der avstanden til Hammerfest sykehus er altfor lang. Med en underskriftskampanje blir ialleall folket som bor her i Finnmark hørt, og kanskje det fører til at selv de aller minste av oss får et tilbud på lik linje som de eldre får når de blir akutt syke - eller må til behandling for sykdommer som lett kan gjøres på et lokalsykehus. Underskriftkampanjen er IKKE rettet på en negativ måte mot barneavdelingen i Hammerfest, tvert imot. Ønske er at vi skal få samme tilbud her i Øst-Finnmark, uten å måtte reise unødvendig langt.

Spar oss for både 2,3 eller mer mellomlandinger før vi når Hammerfest sykehus - La oss få en barneavdeling på det nye sykehuset. Hilsen oss fra Øst-Finnmark.