Pressestøtte til Mad Mullah Hastur!

Til: Kulturdepartementet ved Anniken Huitfeldt (kulturminister)

Kjære kulturminister Anniken Huitfeldt,

Mullahen, alias Den Gule Kongen, profet, imam og skribent, har i flere år bidratt til folkeopplysning i Norge. Ikke bare er det takket være ham at flere og flere har blitt klare over trusselen fra Pandamonium - han har også advart nordmenn mot rosabloggingens farer, lært dem om Hello Kittys sanne religiøse innhold i tillegg til å spre godt humør på nærmest daglig basis.

Som du kanskje er klar over er alt dette jævlig dyrt i lengden. Ikke bare trengs det lagringsplass til de hundrevis av Hello Kitty-produkter mullahen daglig mottar fra beundrere og disipler over hele landet. I tillegg kommer utgifter til haremspiker, manikyre, skjeggpleie, for ikke å si skytevåpen - mullahen har som kjent vært dyp tilhenger av "the second amendment" helt siden pandajævlene bortførte ham og holdt ham fanget i over en uke.

Og det er ikke bare mullahen som vil nyte godt av pengestøtte. Det vil garantert være en berikelse for norsk presseliv om han får mulighet til å dedikere seg fullt og helt til opplysningsarbeidet. Gjerne med større lokaler, et par ansatte journalister og - på sikt - et nettverk av korrespondenter over hele verden.

Er du med på dette, Anniken?

Det er i hvert fall vi.