Gratis varm mat på alle skoler i Norge!!!

Til: Stortinget

Jeg er en gutt på 13 år fra Laksevåg i Bergen. Jeg går på Holen ungdomsskole. Det er bare et problem, maten. De fleste områder i Norge har litt dårlige skoler. Maten utgjør ganske mye av dette. Hvis alle skoler i Norge hadde vært utstyrt med varm mat, hadde konsentrasjons-nivået til de fleste av elevene stige betydelig. Det vil og sikre at alle elever får eg godt måltid, fordi det er ikke alle som får med seg niste-pakke på skolen. I tillegg lovet Kristin Halvorsen ved stortingsvalget i 2005 at hvis hun ble valgt, skulle alle skoler vært utstyrt med varm mat innen 2006 var omme. Hun ble valgt, og nesten ingenting har skjedd. Det eneste som har skjedd er at de fleste skoler har fått frukt. I 2009 ble hun valgt på nytt, og så langt har ingenting skjedd. Det eneste problemet er at FRP og H jobber mot SV og vi heller ha kutt i skatten, noe som jeg synes er tull så rike som vi er. Det er jo og forståelig at noen skoler har dårlig plass til kantine og slikt selvfølgelig. Jeg håper at politikerene har "nok" penger til å innføre tilbudet i hvert fall. Håper og at vi kan stå sammen til valget i 2013 og kreve at alle skoler får tilbud om varm mat innen 2014!