Gang og Sykkelvei Hårvik-Sæter- Kongsvik

Til: Tjeldsund Kommune

E10 gjennom bygdene Hårvik, Sæter, Ulvik i tjeldsund er en sterkt trafikkert vei. Veistandarden er dårlig med tanke på den trafikkmengden som den skal gjøre plass til. I de senere år er nesten alt gods som skal nor/ sør på trailer etter norske veier. Vi som bor langs E10 har merket det særdeles da dette er en samferdselsåre som bukter gjennom våre bygder. De små Bygdeveiene er blitt til gigantiske trafikkmaskiner. Store vogntog på 18 meter dundrer forbi, fartsgrensen neglisjeres, godset skal fram på kortes mulig tid. I de senere år er nesten alt gods som skal nor/ sør på trailer etter norske veier. Det har vært mange ulykker på denne strekninga, 4 takbilvelt, flere trailerulykker, mange personbil ulykker, to påkjørsler av skolebarn og to dødsulykker. Vi myke trafikanter er den store taperen i dette. Skolebarn ferdes langs veier med dårlig belysning, vi kan takke vår skjebne att det går godt. Nu er det på tide at noe gjøres. Her må det bygges godt opplyste gang og sykkelveier. Vi bor i en utrolig flott bygd,å vi ønsker så sterkt at det skal være trygt for små og store. Støtt opp om gang/sykkelvei på strekinga Hårvik-Sæter-Kongsvik. Takk for din støtte !