Fiberutbygging til øvre Reisadalen også!!

Til: Nordreisa kommune

Utbyggingen skjer for det meste i sentrale strøk, i dette tilfellet fra Storslett opp til Nybrua/Vinnelys. Kjempebra at de har fått, men deretter må man klare seg med ISDN eller Mobilt Bredband som nesten ikke er sammenlignbart engang! Det er både tregt og dyrt i lengden i forhold til hva man får ut av det. En mengde nettsteder og tjenester er dessuten lagt opp for raskere overføring.

Bredbåndsfylket.no sier selv at: I dag er bredbånd en nesten like viktig infrastruktur som vei og strøm. Bredbånd er blitt avgjørende for om ei bygd er attraktiv å bo i. Eller om gründeren kan realisere sine ideer og etablere sin bedrift. Eller om næringslivet kan utvikle sine tjenester og markeder.

Vi er mange både unge og voksne som bruker nett mer og mer. Utover surfing som i dag, vil raskere nett gi muligheter til bedre kommunikasjon og andre typer media. Dette er viktig for å beholde ungdommen, befolkninga for øvrig og ikke minst næringsliv!

Er vi overlatt til oss selv her oppe? Eller skal vi også få nyte godt av informasjons- og teknologisamfunnet en dag? I så fall; hvor lenge må vi vente?? Det går i alle fall ikke noe raskere av å sitte stille å håpe og vente.

Nordreisa kommune bestemmer og prioriterer hvem som får utbygging av fiber.
Dette er et krav til politikerene om å huske på oss her oppe også!

Skriv under!! :)