Åpne sperringen av facebook!

Til: Facebook/vidregående skoler

Det er mange skoler som ikke har tilgang til facebook. Dette synes vi er kjempe teit og urettferdig for elevene. Dette mener vi er en form for kommunikasjonsmiddel som vi kan bruke. Nå som facebook er sperret prøver vi hele tiden og finne måter å komme inn på facebook på, isteden for at vi kan arbeide i timen med facebook på si. Dette er fakisk noe som er viktig for ungdommen i dag. Vi har vokst opp med data teknologien. Facebook er noe som er mer utbrett enn andre slike sider. Det er bare facebook som er sperret. Det er masse spill og andre ting på nettet som ikke er sperret, som vi mener er enda mer ødeleggende for arbeids miljø og konsentrasjon (hvertfal etter hva vi ser her på sørumsand). Hvis de vil at vi ikke skal komme inn på annet enn skolens sider, hvorfor er det sånn at de bare har sperret facebook, og ikke de andre sidene? Etter det vi kan se, så har ikke arbeidet blitt noe bedre etter at de har sperret facebook. Kanskje lærerene skal spørre seg selv om det er noe annet som kan være problemet?

Signeres av: De som går på vidregående skole i Norge.