Flere søppelkasser på Holmlia!

Til: Holmlia

Vi i Nordstrand Natur og Ungdom ser en mangel på søppelkasser på Holmlia, noe som er et problem. Derfor har vi nå startet en kampanje for å få til en løsning.

Mange søppelkasser rundt omkring på Holmlia blir ikke tømt ofte nok, eller i det hele tatt. Det er ikke nok søppelkasser rundt omkring, så mye blir kastet på bakken fordi folk ikke gidder å gå rundt med søppelet sitt. Dette skaper dårlig trivsel for både beborere og turgåere på Holmlia, noe som også gjør Holmlia til et lite attraktivt boligområde. Ikke minst er søppel forurensende, og hvis for søppel blir slengt i naturen skades det biologiske mangfoldet. Det tar lang tid for naturen å bryte ned søppel, og under prosessen slippes det ut metangasser som er skadelige. Det er ikke pent å se søppel slengt rundt omkring der du bor, og alle får bedre samvittighet av å kaste søppel i søppelkasser istedet. Vi i Natur og Ungdom ønsker at Holmlia skal kunne stå fram som et godt eksempel og inspirere andre bydeler til å tenke grønnere, noe som ikke er en realitet før søppelet forsvinner. Hjelp oss med å få til en ordning som kan løse problemet, signer vår kampanje.

Flere søppelkasser på Holmlia!

- Nordstrand NU