Gjenåpning av henlagte familievoldsaker

Til: Politi - og Justisdepartementet

Vi har sett oss mektig lei av at Staten kriminaliserer familievoldsofre som er utsatt for vold i nære relasjoner.
Kvinner og menn som har vært og som er utsatt fior vold i nære relasjoner fratas sine barn, barnevernet og domstolene tar parti med familievoldsutøveren.

Kvinner, menn og barn som har anmeldt og som anmelder familievold, psykisk vold, voldekter osv blir behandlet på en nedverdigende og umenneskelig måte av den norske Staten.

Flere voldsutsatte kvinner, menn og ungdom som anmeldte familievold, div blir straffeforfulgt og dømt.

Mange av familievoldodsofrene blir psykeliggjort av barnevernet, politiet, psykiatrien, psykologer, gjerningsmannen/gjerningskvinnen og domstolene mm.

Voldsutsatte kvinner og menn og barn i Norge har intet rettsvern, Staten går inn for å knekke familievoldsofrene som ligger nede fullstendig.

Mange voldsutsatte kvinner og menn i Norge er politiske flyktninger i eget land.

Staten Norge gir familievoldsofrene skylden for at de har vært og eller er utsatt for vold i nære relasjoner.

Stopp kriminaliseringen av voldsutsatte kvinner og menn.

Det kreves herved at samtlige henlagte familievoldsaker gjenopptas og at politiet der de har forsømt seg og sørget for at foreldelse er inntruffet ved å dekke over familievoldsutøvere settes under titale og straffes for å ha ødelagt kvinners og menns og barns liv, det samme gjelder også i saker hvor aktørene i barnevernet, fylkesnemda, domstolene har tatt parti med skadevolderen så er det på sin plass at disse aktørene også tiltales og straffes for medvirkning til overgrepene mot voldsutsatte kvinner og menn og deres barn.

Det forlanges herved gjenåpning av henlagte famlievoldsaker og gjenopptakelse av straffesaker hvor skadelidte er straffeforfulgt og dømt.

Det forlanges også at skadevolder settes under påtale og straff for mishandling i familieforhold m.v.
Samt at offentlige tjenestemenn/kvinner setter under påtale og straff for overgrep mot de skadelidte.