Få serien "Offshore" tilbake på TV

Til: NRK 1 - Som sendte serien på 90 - tallet

Offshore er en såpeserie som gikk på NRK 1 fra 1996 til 1997.

Handling i serien:

Handlingen i Offshore hadde fokus på to ting, hverdagen til forretningsmenneskene ansatt i oljeselskapet NorWestOil, og livet til de ansatte ved selskapets hovedplattform Huldra ute i Nordsjøen. Fra starten av var det den rike Hroar Torgersen (Finn Schau) som satt ved roret i selskapet, med blant andre den driftige Nina Martens (Helga Mjeldheim) som sin kollega. Hroar var gift med amerikanskfødte Barbara (Kjersti Døvigen), og sammen hadde de barna Susanne(Stine Varvin) og Robert (Christoffer Staib), som av moren ble kalt Susan og Bob. Nina Martens innledet med tiden et forhold til plattformsjefen Torbjørn Lindbekk (Kalle Øby), som var bror av Steinar Lindbekk (Ketil Høegh). Steinar var ansatt på Huldra, i likhet med samboeren Hanne (Guri Johnson). Av de andre ansatte var blant andre Dagny Ulrichsen (Wenche Kvamme), Mette Haug (Mia Gundersen), Ståle Pettersen (Kristoffer Joner), Jonny Mjelde (Frank Krog) og Harald Vestheim (Jarl Goli). I de første sesongene fulgte serien i tillegg familien Berg som bodde på et gårdsbruk nord i landet. Odelsgutten på gården arbeidet på Huldra, men omkom i en ulykke i en av de første episodene. Tilbake satt hans unge kone Charlotte (Vanessa Borgli) med sin nyfødte sønn, og hun fikk store problemer med å imøtekomme svigermoren Aslaugs (Kirsten Hofseth) strenge krav.