Det finnes mange grunner til at man vil (MÅ) ringe til NAV.
Men enten det er for at man trenger hjelp til å få jobb, ledighetstrygd, uføretrygd eller sosialhjelp - så er fellesnevneren gjerne at man ikke har altfor mye penger å rutte med.
Jeg har ikke undersøkt på landsbasis, men i Oslo kommune har man et fellesnummer (02180) som gjelder for hele kommunen. Så blir man satt over, og tiden går - og går - og går.
Og ha man kontantkort så er det alltids en fare for at man blir tom på kortet mens du sitter og venter - til 4,98 pr minutt!!
Det går jo fort 10 minutter om man bare skal ta en "kjapp" telefon til NAV - og dermed har det allerede kostet deg en femtilapp.
Jeg ringte akkurat for å få dem til å ringe tilbake til en kompis som var tom på kontantkortet, og det tok tilsammen 13,5 minutter bare for å få tak i "den rette personen" - bortsett fra at hun satt i telefonen, og jeg fikk lagt igjen beskjed om at hun måtte ringe tilbake. Det vil si at det kostet i underkant av 70 kroner å ringe. Og det uten å få pratet med riktig person engang.
VELFERDSSTATEN Norge??? Hmmmm, jeg vet ikke helt.
Signér denne kampanjen, og la oss fortelle politikerne at det er helt feil å sende NAV's telefonregning til de med dårligst økonomi i dette landet.
Med nok underskrifter kan vi sende dette til politisk høring.
Se også facebook-gruppen: http://www.facebook.com/group.php?gid=321109754147