Hockeypulver til folket!

Til: Forbruker-slikkmunner

Etter nyttår trår den nye tobakksloven i kraft. Den skal sørge for at alle tobakksvarer skal skjules i butikkene. Forbudet gjelder også imitasjoner av tobakksprodukter.

Vårt elskede Hockeypulver står med andre ord i fare for å bli fjernet fra sortimentet til en hel rekke butikker, og er fra og med 17.12.09 å regne som utrydningstruet.

Vi støtter selvsagt myndighetenes tiltak for å begrense skadene av tobakk og snus, men føler for å poengtere at Hockeypulver ikke er ment å etterligne en snusboks, men en hockeypuck. Lakrispulveret er således forbundet med idrett, noe det meg beskjent ikke er lagt restriksjoner på foreløpig.

Alle som fortsatt ønsker å kunne dyppe tunga/skjea/fingeren i dette herlige godteriet som for så mange av oss er nostalgi fra barndommen og hverdagslig lykke i voksen alder, oppfordres med dette til å skrive under på kampanjen for å hindre at Hockeypulver går ut av godterisortimentet og ettehvert dermed også ut av produksjon!

Underskrevet liste vil sendes helseminister Anne-Grethe Strøm-Erichsen med kopi til Galleberg, produsent av Hockeypulver, 04.01.10.

Fristen er kort, så benytt herved anledningen til å signere den ytterst viktige saken! :)