Leve Vettakollen Pizzeria!!!

Til: Alle som vil la Vettakollen Pizzeria få åpne

Vettakollen Pizzeria er forsåvidt klar for åpning, men noen vrange mennesker i nabolaget stikker kjepper i hjulene for geniet bak idéen, Umaya Atamna. Naboene frykter "krydret lukt, mye trafikk og utagerende ungdom". Vi vil gjerne høre deres argumenter for å i det hele tatt komme med slike fordommer, for vi har selv tatt en titt på påstandene og finner ikke mye hold i dem:

1. "Krydret lukt"

De nærmeste husene ligger miniumum 50-60 meter unna et evt luftuttak, og i og med at det sjeldent er vindstille i området rundt stasjonen, er det lite sannsynelig at lukten vil nå helt opp til husene.

2. "Mye trafikk"

Vi skjønner ikke at det kan bli noe stort problem. Det er ikke mange parkeringsplasser ved Pizzeriaet, og det er ingen hemmelighet. Vi tror derfor at det er lite sannsynelig at folk vil velge å kjøre den korte veien for å kjøpe pizza. Vettakollen Pizzeria er et tilbud først og fremst for lokalmiljøet, og i siden det er et relativt tettbygd strøk, ser vi det som naturlig å gå for å kjøpe pizza, eller ta T-banen som faktisk gir god tilgjengelighet for de som bor lengre unna.

3. "Utagerende ungdom"

Hvordan kan et Pizzeria som tilbyr annen drikke som et alternativ til alkohol være et problem? Hvordan kan det være et problem å ha et voksent og autoritært menneske til stede til en hver tid, en person som kan si fra eller ringe politiet hvis "utagerende ungdom" går over styr? Ja, det vil alltid være ungdom på T-bane stasjonene på fredags- og lørdagskvelder som er på vei til eller fra fest, men fakta er at tilstedeværelsen til Vettakollen Pizzeria kan tilby beskyttelse av både omgivelsene og ungdommen selv. Man blir også langsommere påvirket av alkohol når man har spist, noe som kan resultere i mindre fyll.

Så hvis du er med å støtte Umaya Atamna og han fantastiske initiativ for å bringe et eksotisk og tilgjengelig mattilbud til området, så skriv under her og bidra til å bli hørt!

Leve Vettakollen Pizzeria!!!