Gi oss bussene tilbake på Finstadbru!

Til: Ruter AS

Gi oss bussene tilbake på Finstadbru!

Fra og med 18.10.2009 kom det nye og "forbedrede" rutetider i Aurskog-Høland kommune. Dette forbedrede tilbudet innebærer at vi som bor på Finstadbru ikke lenger har et busstilbud i det hele tatt, men må gå enten til rundkjøringa på Aursmoen eller til Killingmo veikryss for å komme oss fram og tilbake med buss. Med tanke på at det bor mange eldre mennesker på Finstadbru som kanskje ikke har så lett for å gå lange avtander, mener jeg dette er uakseptabelt!

I følge lokalavisa Indre er det 12,5 mennesker som tar bussen fra Finstadbru hver eneste dag, og med tanke på at dette gjelder bare to holdeplasser synes jeg ikke dette er så fryktelig få. Det tar ca. 2 minutter ekstra å svinge oppom og hente oss som tar bussen fra Finstadbru! Jeg vil tro vi sparer miljøet mer på at bussen svinger oppom Finstadbru, enn at de 12,5 personene skal begynne å kjøre bil i steden for!

Det er også planlagt 26 nye hus på Finstadbru i nærmeste framtid, og jeg vil tro disse er lettere å selge om der finnes busser på stedet. Om vi vil unngå fraflytting og "forgubbing" ute på bygdene må vi få beholde de tilbudene vi har - slik som busstilgang!

Skriv under og hjelp oss å kjempe for å få bussene tilbake. Dette kan vi ikke finne oss i! Dette er noe som angår alle som noensinne har tatt buss eller kommer til å ta buss - og selv om du kanskje ikke bruker buss selv, så kjenner du kanskje noen som er avhengig av buss for å komme seg fra A til B?

Signeres av: Dette angår oss alle!