Protest på det dårlige busstilbudet vi er forespeilet ved åpningen av Atlanterhavstunnelen

Til: Alle innbyggere i nærheten av Averøy og Kristiansund

VI SOM PROTESTERER PÅ DÅRLIG BUSSTILBUD NÅR ATLANTERHAVSTUNNELEN ÅPNES

Kollektivtulbudet vi er forespeilet fra og med åpningen av Atlanterhavstunnelen er en skandale. Det er satt opp 18 busser, hvorav 6 fylles av pendlere/skoleelever. Det blir ingen buss direkte til Løkkemyra. Siste buss fra byen blir ca kl 19.00. Dette ble antydet på et folkemøte på Bremnes i mai/juni. Biltrafikken må jo bli enorm. Hva med de som ikke kjører bil? Det blir dyrt, lite miljøvennlig og vil skape store parkeringsproblemer og økt trafikk i byen. Pendlere som har ettermiddagsvakter og jobb på kjøpesenter feks kan ikke bruke busstilbudet hjem. Hva med barn som skal på kino eller andre fritidsaktiviteter; skal vi kjøre gjennom bommen to ganger for å få dem frem og tilbake? Tror handelsstanden og utelivet i Kristiansund vi kommer til å velge dem når det blir så dårlig busstilbud? Allerede nå er det mange som bor et stykke unna Bremsnes som velger Eide, Elnesvågen og Molde. Blir det en økt tilflytting på Averøya med et så labert kollektivtilbud? Vi er mange som har spørsmål og er usikre på hvor fantastisk det egentlig blir når den etterlengtede fastlandsforbindelsen kommer. Vi utfordrer politikerne på fylkesnivå og Nettbuss. Hva har de å si til dette?