Gangvei fra Skjetten skole til Strømmen st.

Til: Politikerne i Skedsmo kommune

Dette er hovedsaklig en sak som er blitt tatt opp i Barn og unges kommunestyre (BUK) av Barn og unge på Skjetten i 10 år. Vi har ikke fått noe svar, ikke et eneste pip. Vi synes det er rart, at man ikke har får svar på en så konkret sak?

Vi har hørt at det er en reguleringsplan om området, men hva er fremdriften? Det blir vel ikke gjort noe med før om 10-20 år.

Bråtaskogen, som er et området der mange barn og unge bruker hele året. Om sommeren er det et fint sted å være, og om vinteren er det ski aktiviteter. I alt er det tre barneskoler, to ungdomsskoler og flere barnehager som bruker skogen hver uke. Det er også 10-15 barn som går langs Bråtaveien hver dag, for å komme til skolen. Bråtavien, som også er der man må gå for å komme til stasjonen, har ikke gangvei i det hele tatt. Fartsgrensen er på 60 km/t, som er alt for høy, og de fleste bilene holder ikke fartsgrensen i det hele tatt. På vinteren er det enda verre, da veibanen blir enda mindre, derfor blir det enda mer farlig å gå på strekningen.

Det vi i Ungdoms utvalget på Skjetten ønsker at politikerne skal ta saken vår på alvor. Slik at barn, unge og voksne skal få en trygg vei å gå på.

Siden det er tatt opp så mange ganger uten at vi har fått noe reaksjon, FORVENTER vi at politikerne tar oss på alvor, hører på hva vi sier, å gjøre noe med det!

om du bor på stedet, eller bare er enige med trygg vei, skriv under