IKEA til Danebo i Vestfold

Til: IKEA - Samt involverte politikere

IKEA har nå meddelt at de gir opp en etablering av IKEA på Danebo, midt mellom Larvik og Sandefjord i Vestfold.

Desverre har forspillet til denne beslutningen vært et sammensurium av negative tilbakemeldinger og lite klar tale fra Vestfolds politikere. Tiden har trukket ut, og konsekvensene kan nå ses.

Denne underskriftskampanjen er ment som en oppfordring til IKEA, samt involverte politikere, om å se videre på en etablering av IKEA på Danebo til tross for beslutningen om å droppe Danebo.

IKEA har nå gitt som offisiell grunn at de ikke ønsker å etablere seg i et område hvor det ikke er etablert næringsvirksomhet fra før. Dersom vi kan få IKEA til å snu i dette synet, kan faktisk IKEA være etablereren som tiltrekker seg annen næringsvirksomhet! Dette ser man gjerne hende i andre områder hvor IKEA etablerer seg. Vil også påpeke at næringsparken Skolmar ligger kun noen få hundre meter unna en evt IKEA Danebo.

Til dere andre i Vestfold/Grenlands distriktet, som tenker at IKEA nå kan flytte nærmere dere, vil jeg si følgende; IKEA har lagt ned et stort arbeid i å etablere seg på Danebo, man har sågar endelig fått til en avtale med grunneierne i området. Dersom hele denne lange prosessen skal startes på nytt igjen, vil det nok si at IKEA vil etablere seg i området adskillig senere enn tiltenkte 2011 ved Danebo. Vi har alle å vinne på at IKEA fortsetter med Danebo planene, og derigjennom etablerer seg her snarest mulig! Danebo vil likevel være sentral beliggenhet for de fleste i Vestfold og Grenlands området. Tror til og med Danebo vil være gunstig for mange andre i Telemark, Buskerud og Aust-Agder.

Håper flest mulig vil skrive under, så kanskje både IKEA og politikere vil lytte til folkerøsten!

Signeres av: Alle som ønsker IKEA velkommen til Vestfold