Fartsdemping på Vesterøyveien! - underskrift.no

Vestfold

Tore Schymann

Til: Sandefjords politikere

Vesterøyveien første del, fra krysset med Framnesveien til Vesterøy skole, har fartsgrense på 50 km/t. Dessverre er det en stor del av bilistene som ikke respekterer dette, og det utgjør en fare for både mennesker og dyr, som bor og ferdes langs denne veien. 28. februar ble ei dame påkjørt i et av fotgjengerfeltene her, i fjor ble to personer rammet av akkurat det samme, og denne uken ble vår nabos høyt elskede katt påkjørt og drept av skadene. Er dette virkelig noe vi må tolerere fordi vi er dumme nok til å bo her? Huset jeg selv bor i har vært her siden begynnelsen av 1930-tallet, mens veien, slik den fremstår i dag, først kom på slutten av 1990-årene. Før det var veien betraktelig mindre, siden etableringen av den på 70-tallet. Altså var en stor del av bebyggelsen her lenge før bilveien så dagens lys. Framnesveien har fått fartsdempere og nedsatt hastighet, Vardenveien har også blitt beæret begge tiltakene, og Vesterøveien har fått dette ved Vesterøy skole. Men hva med resten av veien? Vi bor så nære Framnes skole som man kommer på Vesterøyveien, men her er det fritt frem for bilistene, og flesteparten av dem tror de har forkjørsrett overfor de gående, både voksne og små skolebarn. Hvorfor skal våre barn være mer utsatt for trafikkens farer enn barna som går på Vesterøy skole eller ungdommene som går på Varden ungdomsskole? Er våre barn mindre verdt??? Eller må det en dødsulykke til før myndighetene skjønner at de må sette i verk tiltak?

Vis din støtte ved å skrive deg på denne kampanjen, slik at vi kan vise politikerne at trafikksikkerhet, spesielt for barna, burde være en prioritert sak!

Signeres av: Alle som ønsker at barn, og andre, skal ha rett til å ferdes trygt langs veien, og ikke minst på skoleveien!