Støtt Nordstrand skytterlag

Til: Alle som støtter frivillig arbeid for unge

Nordstrand skytterlag i Oslo er et av landets største skytterlag. Det er samtidig et av søndre Oslos største frivillige foreninger for unge. Blant skytterlagets medlemmer har vi verdensmestere, Skytterprins, nordiske mestere og en mengde norske mestere i rifleskyting. Skytterlaget står nå i fare for å bli lagt ned fordi det politiske flertall i Oslo kommune ikke er seg sitt ansvar bevisst når det gjelder å skaffe skytterlaget et sted å være med sin aktivitet. Lagets skytterbane, Prinsdal skytebane, skal etter planen legges ned fra 1.januar 2008, uten at et alternativ er klart. Nordstrand skytterlag har brukt tid og krefter siden 1969 for å skaffe et alternativ, men foreløbig har det ikke lykkedes å skaffe et alternativ, til tross for at mere enn 10 alternativer har vært lansert.
Dersom du synes det er ille at de få som protesterer på at noe skal bli hørt, mens de som faktisk driver med viktig ungdomaarbeid blir kastet ut fra et anlegg som har vært der siden 1949, kan støtte Nordstrand skytterlag ved å underskrive denne aksjonen.
Dersom du vil vite mere om Nordstrand skytterlag, gå til www.nordstrandskytterlag.no
Dersom du vil vite mere om organisasjonen Det frivillige skyttervesen (som arrangerer bl.a landsskytterstevnet hvor skytterkongen kåres hvert år), gå til www.dfs.no

Signeres av: Alle som er lei politikere som ikke holder hva de lover!