RUSHTIDSAVGIFT UTEN PÅVIRKNING

Til: Regjeringen Stoltenberg II

Rushtidsavgift er pr.idag en lokal politisk sak, som skal avgjøres av politikere i den kommune avgiften skal innføres. I de største byene er det hovedsakelig pendlere som berøres, all den tid kollektivtilbudet er bredest i byene og dekker innbyggerenes behov. Langt de fleste som pendler daglig fra nabokommunene må benytte egen bil for å komme seg til/fra arbeid, grunnet dålig eller manglende kollektivtilbud. INGEN som daglig pendler inn til de største byene har påvirkning på innføringen av en slik avgift. De som har ett godt kollektivtilbud vil selvfølgelig være glade for mindre biler i nærmiljøet og vil av den grunn stemme for innføring av en slik avgift. Dette er ikke demokrati i praksis, men en måte for våre styrende politikere å unngå en ubehaglig sak, all den tid det er opposisjonen som råder i de største byene. Skriv under og støtt ett; "Nei til rushtidsavgift inntill alle har ett kollektivtilbud som er akseptabelt for 2007".

Signeres av: Per H. Refsdal