Dyreeiere vs. Utleiere

Til: De som er imot dyrehold i utleieenheter!

Hei alle dyrevenner! Oppretter denne kampanjen for å gi dyreeiere økt innsikt i sine og dyrenes rettigheter ved leie i utleieenheter. Mange lar seg avskrekke med daglige annonseringer hvor annonsen ender med "husdyr ikke tillatt" Som dyreeier og på utkikk etter nytt bosted får man sjelden noe med en gang, men til slutt er man heldig, spørsmålet er da: fikk du den leiligheten du hadde lyst på. eller var dyreholdet ditt i veien?? Dette skjer daglig til tross for lovteksten i Husleielovens § 5-2: ”Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen”. Så ikke avliv/gi bort dyret ditt fordi du møter på husordensregler hvor "dyrehold ikke er tillatt" Det er verken rettferdig for deg som dyreeiere, eller dyret, at en huseier har satt forbud mot dyr i leiligheten sin til tross for formuleringen i husleieloven. Legger ved adressene til noen nettsteder hvor det er gode artikkler om emnet, disse er skrevet av to høyesterettadvokater til foreninger som Dyrebeskyttelsen og det allmenne folk. (Vennligst kopier og lim inn adressen i nytt vindu OBS! fjern evt mellomrom om det skulle forekomme feil i linkene) Norsk Huskattforening : http://home.no.net/huskatt/borettslag.htm Advokat Ole Christian Høie: http://www.advokat-hoie.no/tema/page13/page37/page37.html Håper så mange som mulig av dere som er glad i dyr støtter det norske lovverk om at dyr har retten til et liv sammen med oss! Ja, du må skrive navnet ditt , dessuten styrker EKTE NAVN (ikke nickname/kallenavn) seriøsheten bak kampanjen!