NEI til bygging av høyhus/blokker og mer trafikk på Ulsrud!

Til: Beboere i området (knut Valstads vei, Kringkollen, Østbyfaret, Bølerbakken, Bølersletta, Ulsrudveien m fl.)

Eiendommen Østbyfaret 3 er solgt, og firmaet som har kjøpt tomten også overtatt de nedre deler av tomtene på Østbyfaret 5 og 7, samt kjøpt en tomt som har adresse Knut Valstad vei 30. Området ligger ned mot t-banelinjen (i retning fra Ulsrud T-bane stasjon mot Bøler T-banestasjon).

Området er regulert til bebyggelse, men den gjeldende regulering tillater kun bygging av småhusbebyggelse over 2 plan med inntil 14 enheter.

Eiendomsutvikleren har ønske om å utnytte området på en helt annen måte enn hva gjeldende reguleringsplan tillater. I sakspapirene som er inngitt til Plan- og bygningsetaten (hvor utbyggger ber om et oppstartsmøte) fremgår at de ønsker å søke om en omregulering for å kunne bygge både flere enheter og høyere bygninger på området. I papirene er det antydet bygging av blokker på mellom 8-10 ETASJER OG TOTALT 90 enheter!!

Beboerne i Knut Valstads vei har allerede tilskrevet både Plan- og bygningsetaten i Oslo kommune og bydelsutvalget i Østensjø, og uttrykt bekymring for en slik eventuell omregulering. Ikke minst er vi bekymret for de trafikale og sikkerhetsmessige forhold dersom kommunen tillater en slik omregulering. Adkomst til området må skje via Knut Valstads vei, og bygging utover de 14 enheter som dagens reguleringsplan tillater vil bety en uakseptabel trafikkøkning i/gjennom Østbyfaret og Kringkollen, og inn i Knut Valstads vei. Det vil også bli en voldsom trafikkøkning på de øvrige veier i området da utkjøring må skje via Kringkollen/Østbyfaret til Ulsrudveien eller via Kringkollen/Bølerbakken/Bølersletta og ut mot General Ruges vei.

Både Østbyfaret, Knut Valstads vei og Bølerbakken er smale og uoversiktlige veier – to av dem uten gangfelt - og alle disse gatene brukes allerede i dag av mange barnehage- og skolebarn. En omregulering av området vil bety enda flere barn på disse veien, enda flere biler, og enda flere farlige situasjoner!

Vi ønsker å få flest mulig med på å støtte en kampanje MOT en omregulering av dette området - STØTT OSS MED DIN UNDERSKRIFT!

Spørsmål, kommentarer eller innspill kan også rettes til Nina Fodstad Skumsrud på e-post ninafa@getmail.no eller på telefon 957 96680 (oppgi navn, adresse, e-post/tlf.)

SAKSPAPIRER: Alle sakspapirer ligger tilgjengelig på hjemmesiden til Oslo kommune; Gå inn på www.oslo.kommune.no, velg så «Plan, bygg og eiendom» og deretter «Saksinnsyn». I søkefeltet på denne siden setter dere inn adresse Knut Valstads vei 30, og velger «søk i sak». Når dere kommer inn på adressen, velg fanen «reguleringssak» så kommer dere inn på dokumentene.

Signeres av: Beboere i området som er opptatt av barnas sikkerhet, trafikksikkerhet og bomiljøet!

02.11.2016

Så flott at dere viser engasjement! Vi er over 350 som har signert, men trenger flere! Vi kan ikke sitte stille og se på at nærområdet, barna og oss selv utsettes for dette!
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer