Underskriftskampanje mot utsettelsen av ungdomsskole i Bogafjell bydel

Til: Bogafjell & Håbafjell innbyggere

Utbyggingen av ungdomsskole i Bogafjell bydel har blitt utsatt nok en gang! Nå er det på tide at Bydelen vår viser hva vi mener om denne saken!

Ifølge lovverket om utbygging så må det også følge en skole dekning! De kan ikke basere seg på å flytte våre unge rundt på andre skoler der det er ledig kapasitet. I år er tallet på ungdommer som ikke får plass på Lundehaugen 43, i 2019 vil det være om lag 80 elever fra Bogafjell som må fordeles på andre skoler en Lundehaugen! Dette er kun estimater, og det ikke utenkelig at tallet på elever som må flyttes rundt på blir høyere.

Plan og bygningsloven § 12-7 om bestemmelser i reguleringsplanen kap 10 :

10. ”krav om særskilt rekkefølge for gjennomføring av tiltak etter planen, og at utbygging av et område ikke kan finne sted før tekniske anlegg og samfunnstjenester som energiforsyning, transport og vegnett, sosiale tjenester, helse- og omsorgstjenester, barnehager, friområder, skoler mv. er tilstrekkelig etablert”

Det er ikke holdbart at en ungdomsskole ikke er på plass. Utbyggingen av Bogafjell har pågått i nærmere 20 år og det bygges fremdeles. Nå kan vi ikke vente lenger på ungdomsskole! Ungdommene i bydelen vår trenger trygghet og stabilitet, ikke å bli flyttet rundt på nærmeste skole med ledig kapasitet!

Signeres av: Bogafjell & Håbafjell innbyggere

21.08.2016

Is your child born between 2005-2010-11?
My rough calculations tell me kids born in these years could be most effected by the postponement of an "ungdomsskole" on bogafjell.
The school should originally have been ready in 2017 for the kids that were born in 2005, then it was postponed to 2019, now the plan is for it to be finished 2022.

19.08.2016

A small amendment to the original text.. , in 2019 there will be approximately 80 pupils that will need to be spread to other schools than Lundehaugen, these 80 will not only be from "Bogafjell", but from Bogafjell and surrounding areas.

19.08.2016

Kampanjen er for Bogafjell ,Håbafjell og ALLE som er insteresserte
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer