Feiring av den pakistanske nasjonaldagen i Norge

Til: Alle

Nå som nasjonaldagen til Pakistan 14.august nærmer seg. Har flere samfunnsengasjerte norsk pakistanere engasjert seg for å vise misnøye mot korrupsjon blant politikere i Pakistan. I tillegg har vi sett et engasjement mot foreninger og organisasjoner som inviterer korrupte politikere fra Pakistan til Norge for å feire nasjonaldagen.

I år har Bilawal B. Zardari blitt invitert til Norge på nasjonaldagen 14.august. Mange norsk-pakistanere har vist sin misnøye mot dette på sosiale medier og i andre medier. Det er viktig å få avklart at vi ikke viser misnøye mot han som person. Vi ønsker kun å videreføre budskapet om misnøye mot korrupsjon.

Hvorfor fokuserer vi på Bilawal B. Zardari besøket? Vi er godt opplyst om alle argumentene hans støttespillere kommer med. At han ikke har vært med på korrupsjon enda, og dette stemmer. Det er også uenighet om sønnen, Bilawal Bhutto Zardari, skal ansvarlig gjøres for farens handlinger, dette er vi også enige i. Det vi derimot mener er at Bilawal B. Zardari som leder av Pakistan Peoples Party er ansvarlig for å endre ukulturen med korrupsjon i Pakistan. Og da spesielt i eget parti. Dette er også et budskap vi mener alle partiledere i Pakistan bør få, også Bilawal B. Zardari. Videre er det også stor sannsynlighet for at det er han som sitter i regjering for Pakistan Peoples Party ved neste valg. Det er da viktig at han får med seg budskapet om at toleransen for korrupsjon blant norsk-pakistanere er lik null. Videre ønsker vi å understreke at Bilawal B. Zardari har arvet partileder posten av sin mor, og av den grunn er han ikke en folkevalgt politiker etter demokratiske prinsipper. Bilawal B. Zardari er et produkt av føydal samfunnets arv.

Vi gjør ikke dette for å støtte andre politiske partier og har heller ingen skjult agenda. Det har også kommet flere anklagelser på at vi gjør dette for å støtte PTI partiet og Imran Khan. Vi støtter skandinaviske demokratiske verdier og ønsker ikke å støtte noen politiske partier i Pakistan.

Vi har ingen agenda for å ta én konkret person eller et konkret parti. Men ønsker å sette søkelyset på korrupsjon blant politikere i Pakistan.
SNP ønsker følgende:
• Ærespriser på nasjonaldagen skal tildeles organisasjoner eller privatpersoner som har bidratt til noe positivt for Pakistan
• Amnesti som er innført for sittende presidenter må fjernes fra lovverket i Pakistan. På bakgrunn av at amnesti misbrukes av sittende presidenter for å unngå tiltale i korrupsjonssaker
• Vi er imot korrupsjon blant alle politikere uansett politisk tilhørighet

Derfor ønsker vi DIN stemme for å vise misnøye mot korrupsjon i Pakistan, uavhengig om det er utført av Bilawal B. Zardari, Imran Khan eller Nawaz Sharif!

Er du imot korrupsjon? Er svaret ja, så signer kampanjen og vis din misnøye mot korrupsjon.

Vennligst oppgi riktig navn og e-post ved signering!