Stans Norges TISA forhandlinger

Til: Stortinget

*Norge i samarbeid med EU er i ferd med å etablere frihandelsavtaler til fordel for finanssektoren, store investorer og multinasjonale selskaper på bekostning av arbeidstakere, forbrukere og vanlige borgere.

* TISA er en frihandelsavtale for tjenester som vil vil presse frem konkurranseutsetting og privatisering av offentlige tjenester på alle felt, det hindrer regulering av finanssektoren og undergraver personvernlovgivning på nett.

* TTIP, en fri handelsavtale mellom Eu og USA, gir store selskaper rett til å saksøke stater for lovverk som skader fremtidig profitt. Profitt hos de store selskapene vil da gå foran dine livsvilkår som helse/sykehus, mat/jordbruk, rent drikkevann m.m.

*Gjennom EØS-avtalen vil TTIP bli innført i Norge, enten vi vil eller ikke. Når det gjelder TISA, forhandler Norge direkte med de 49 andre TISA-landene.

Vi vil ikke tillate at Norge mister de rettene landet har oppnådd til nå, og at det norske politiske systemet blir satt under fremmede land sitt lovverk og reguleringer. Dette kan man heller ikke gå tilbake på, og neste regjering som overtar vil fortsatt være bundet opp til disse juridiske avtalene som disse selskapene vil kreve.

Vi vil jobbe for å hindre innføring av TISA og TTIP i NORGE. Det kan best oppnås ved å si NEI til EU, NEI til EØS, og arbeide for at Norge i stedet forhandler frem egne handelsavtaler utenfor EØS.

Vi krever folkeavstemning og demokrati når Norges lover endres og våre livsbetingelser rammes!

Vi trenger din signatur for å bli mange nok til å få stoppet avdemokratiseringen av den nåværende styreform i landet vårt.

02.05.2016

Disse underskriftene skal gis til Erna Solberg personlig, med media og fotograf til stede. Vi venter på svar fra Erna Solberg om når og hvor vi skal møtes.
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer