Folkeaksjon for bevaring av Ekebergskogen i Oslo

Til: Alle som ønsker å bevare en av de få byskogene i Oslo for senere generasjoner.

Bevar Ekebergskogen!

Våkn opp, folk! Skogen på Ekeberg er noe av det mest verdifulle Oslo har og en del av Oslos identitet. Den er med på å gjøre hovedstaden vår unik. Nå vil Christian Ringnes, med Oslos politikere i ryggen, forvandle denne unike og sårbare skogen til en skulpturpark på 270 dekar. (Frognerparken med dens skulpturer er 320 dekar). Ringnes og hans planleggere, har anslått et besøkstall opp mot 600 000 i året. Skogen og det omkringliggende området er ikke dimensjonert for dette, og vil ikke tåle det. Vi vil bevare Ekebergskogen som friområde for ikke-organiserte aktiviteter og ta vare på de viktige leveområder for planter og dyr som finnes her. Vær så snill å gi din støtte til å bevare denne sårbare byskogen på Ekeberg - ikke bare for deg, men også for de neste generasjonene. Gi din stemme nå, den teller!

Vi trenger din stemme mot planen for å påvirke politikerne til å ta vare på dette området. Vi trenger også personer som vil være med å jobbe aktivt for bevaring av Ekebergskogen. Gå inn på www.ekebergskogen.com og ta kontakt med oss der.

Du finner mer informasjon på www.ekebergskogen.com.